Överkurs

MINDRE BRA 
Meningen med må bra boken är att vi ska utvecklas och få bättre självkänsla. 
För att göra det är de nödvändigt att då och då ta en titt på vad som kanske inte har varit så bra.
De kvällar du väljer att titta på vad som har varit mindre bra gör du de först,Du sätter rubriken mindre bra innan du skriver ner vad som har varit "Bra idag" "Glad för och "Längtar efter". På så sätt börjar du med de som vart mindre bra och slutar med det som varit bra och kan somna med en härlig känsla i magen :) 
Några frågor att ställa till sig själva.
1 Var det någonting jag sa JA till när jag egentligen ville säga NEJ? 
2 Om jag fick leva om min dag vad skulle jag gjort annurlunda?
3 Har jag haft för hårda krav på mig själv? 
4 Har jag varit oärlig idag?
5 Har jag varit avundsjuk på någon idag? i så fall varför? 

  STÅR I BOKEN

De viktiga är inte att vi aldrig gör fel, utan att vi gör de vad vi kan för att ställa det till rätta igen. om vi aldriggör misstag,kommer vi heller aldrig kunna utvecklas. vi behöver öva oss på att förlåta oss själva, sammtidigt som vi ska sluta upp med att gå i försvar så fort någon annan säger att det vi har gjort eller sagt varit fel eller kanske till och med sårat dem, svara då: det var verkligen inte min  meningen,det är jag jätte ledsen för, och ta på dig ansvaret istället för attskylla ifrån dig 
" Ja men det var ju bara för att du gjorde si eller så som jag gjorde som jag gjorde" 
MINDRE BRA
1 Jag ljög om hur många rätt jag hade på provet = oärlig
2 Blev sur på Ola idag för att han är så populär och jämt så snyggt klädd = svartsjuk
3 Glömde bort att bjuda ut Stella på festen = tanklös

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0