MÅ BRA BOK!!

jag har inte fått några komentarer om vad ni tycker om självkänsla och självförtroende inläggen, 
om ni tyckte var en bra ide eller dålig. Men jag börjar iaf att göra inlägg om hur man kan stärka det och hur man märker att man har dålig självkänsla. Jag har nu läst till sidan 43 och det finns 198 sidor så har en bit kvar. 
Jag har nyss läst om att man kan stärka sin självkänsla genom att skriva i en bok eller i en "Må bra bok" 
det är som en dag bok fast man ska bara skriva om poetiva saker eller postiva saker om en själv, 
tex vad som har varit bra med just dig idag och så kan du para ihop det med en egenskap 
tex såhär: 
Var barnvakt åt Sara = Snällt 
Läste högt för hela klassen = Modig
Gjorde klart läxan = Ansvarsfullt och Smart 
Kom på mig själv prata skit om Tea och sluta genast med det = Ärlig 
 Ja det var några exempel på hur man kan göra, jag har själv bestämmt mig för att börja skriva i en "Må bra bok"
OBS boken är bara för dig!! 
 
Tecken på att självkänslan behöver tränas upp
*  Du är svartsjuk.
* Du styrs av en massa rädslor.
* Du är överdrivet självupptagen.
* Du ser ner på och pratar en massa skit om andra människor.
* Du känner dig  ful och tror att allt blir perfect bara du blir lite snyggare.
* Du känner dig som en bluff och tror att du snart kommer bli avslöjad.
* Du gör saker för att visa andra att du kan isället för att göra det du själv vill.
Du jämför dig med andra hela tiden och känner dig bara bra så länge ingen annan är bättre.

Kommentarer
Postat av: johanna

tack så mycket! smart skrivet :)

Svar: tack
Lina Lindberg

2012-09-02 @ 19:58:54
URL: http://mixband.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0